De samenwerking liep bijzonder vlot. Toch was er één punt waar de drie partijen even over hebben moeten onderhandelen.
Kevin: “TRAXIO wordt gesubsidieerd door de overheid. Hun inkomsten zijn beperkt aangezien ze leven van lidgelden en subsidies. Het budget voor de hele opdracht was dus een heikel punt. TRAXIO had een beperkt budget, en daar kon niet van afgeweken worden.”
Ook de deadlines waren van in het begin vrij krap. En het halen ervan was even een spannend moment voor zowel Bright Square als PeopleWare.
“De deadline lag toen op het einde van het jaar en het was een behoorlijk spannende Kerst voor ons allemaal. Op het laatste moment moesten er nog wel wat zaken afgewerkt worden. Maar uiteindelijk is alles netjes op tijd opgeleverd aan de klant, en dat is uiteindelijk wat telt.”, zegt Kevin.
Peter, de project manager van PeopleWare die het TRAXIOstat project leidde, pikt meteen in: “Uiteraard zijn er na oplevering wat kleine dingen opgedoken, vaak scenario’s waar niemand aan gedacht heeft. Maar zo’n dingen gebeuren altijd. Of het nu een krappe deadline was of niet. Daarom zorgen we ook altijd voor een goede nazorg. Zo is er binnen PeopleWare wel altijd iemand te bereiken. ”
En net die nazorg is voor Kevin heel belangrijk. “Wat ik vooral belangrijk vind, is dat PeopleWare altijd te bereiken is. Of je hen nu ‘s ochtends, ’s avonds of op een feestdag belt, er is altijd wel iemand bereikbaar. Dat is een service die je niet overal meer vindt.”